آموزش نگهداری از پمپ آب در هوای سرد

تک صنعت - آموزش نگهداری از پمپ اب در هوای سرد



در این آموزش که توسط تیم فنی فروشگاه اینترنتی تِک‌صنعت تهیه شده است، طریقه نگهداری از پمپ آب و جلوگیری از هرگونه آسیب در هوای سرد را به همراه نکاتی مهم آموزش خواهیم داد.
در هنگامی‌که آب یخ می‌زند حجم آن زیاد می‌شود. اگر پمپ آب برای این افزایش حجم فضای کافی نداشته باشد، یخ‌زدگی باعث آسیب به برخی از اجزا مانند سرپمپ، واسطه، پروانه و سایر قطعاتی که مستقیما با آب در تماس هستند خواهد شد.

آموزش نگهداری از پمپ آب در هوای سرد Tecsanat.com3

همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید با شروع فصل سرما و رسیدن دمای هوا به نقطه انجماد مولکول‌های آب فضای بیشتری را اشغال کرده و به همین علت می تواند به پمپ‌آب آسیب جدی وارد کند.

آموزش نگهداری از پمپ آب در هوای سرد Tecsanat.com4

با عایق‌بندی لوله و اتصالات به راحتی می‌توان از شکستن و یا ترکیدگی آن جلوگیری کرد اما اگر پمپ آب در محیط باز و بدون هیچ گونه حفاظی قرار داشته باشد با شروع فصل سرما و رسیدن به نقطه انجماد به قطعات داخلی و خارجی آن آسیب جدی رسیده و دیگر قادر به ادامه کار نخواهد بود.
نکته مهم: از پیچیدن نایلون، مقوا، پارچه یا هر نوع عایق دیگری به دور پمپ جدا خود‌داری کنید زیرا این کار باعث عدم گردش هوا و در نهایت داغ شدن و سوختن پمپ آب خواهد شد، حتی در مواردی موجب آتش سوزی نیز شده است.

اما اگر پمپ‌آب در معرض هوای سرد قرار دارد، یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از یخ‌زدگی، ساخت باکس یا اتاقک‌هایی کوچک فلزی و عایق‌کاری شده با ورودی هوای مناسب به داخل آن است تا هم از یخ زدن آب و هم داغ شدن پمپ جلوگیری کند.

منبع آموزش: فروشگاه اینترنتی تِک صنعت / www.tecsanat.com

فروشگاه اینترنتی تِک صنعت تمامی تلاش و نیروی خود را در جهت جلب رضایت شما مشتریان گرامی به کار گرفته است، لطفا با نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن این مهم یاری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *